Dave, redder in nood (hopeloos verkikkerd, 12)


[Wat vooraf ging: Ferdinand en Frederika zijn voor elkaar gemaakt, dat staat vast. Maar voorlopig staat macho Draco danig in de weg. Ferdinand heeft zich daarover al literair opgewonden, maar schakelt nu toch gewoon den Dave in]

Dave luisterde aandachtig naar Ferdinands zelfbeklag en zei toen kortweg: "Ik kom. Met Flufken". En inderdaad, 24 uur later stond hij op het strand van het resort. Een omgeving die vloekte met het fenomeen Dave zoals een bikini op een galabal. Maar dat doet er nu niet toe.

"Ah", zei Dave, "gaat het om dat scharminkel?" en hij wees naar Draco die net weer stoer zijn kaken wijd oprekte. "O, maar dat is een piepkuiken vergeleken bij de Dino's die ik normalerwijze frequenteer" (de chique omgeving had zo zijn impact op het taalgebruik van Dave, sorry hoor.)

Dave besloot voor de subtiele aanpak te gaan: eerst slijmen en dan toeslaan was zijn motto. En dus stapte hij cowboygewijs op Dave af. "Goedenmiddag mijnheer, mag ik even mijn bewondering uitdrukken voor uw indrukwekkende kaakgewrichten?". Draco keerde zich gevlijd om en schraapte plechtig zijn keel: "uiteraard!". "Zou u zo vriendelijk willen zijn mij het geheim van deze bijzonder imposante kaakspieren willen onthullen?" paaide Dave verder, "ze zijn vast deels aangeboren, maar toch ook getraind, neem ik aan? Maar zelfs dan lijkt het mij een uitzonderlijke prestatie te betreffen. Van Olympische klasse. En ik kan het weten want ik trainde reeds vele megalomane Dino's. Maar zelden aanschouwde ik zo'n indrukwekkende spanwijdte"

Draco glom van trots bij het aanhoren van al deze prijzerij en hij nam Dave in vertrouwen. "Waarde heer", fluisterde hij, "in het dagelijks leven ben ik salesmanager bij een kauwgomballenfabrikant. Goede kaakspieren komen dan drommels goed van pas!"

"Aha!" dacht Dave, "boeiend. En Frederika de kaakchirurg, wat zou zij van kauwgomballen denken? Tijd om mijn Flufken eens in de schakelen!"

[NVDR: Het Flufken waarvan sprake stond heel deze episode reeds enthousiast in de coulissen heen en weer te springen, hetgeen neerkwam op graad 7 op de schaal van Richter. Edoch, zij moet wachten tot morgen. Maar dan wordt het spectaculair, dat beloven wij u bij deze ten stelligste!]

Reacties

Populaire posts